Nowe połączenia PKP Intercity: Wyszków i Ostrołęka już w przyszłym roku!

Nowe połączenia PKP Intercity: Wyszków i Ostrołęka już w przyszłym roku!

PKP Intercity planuje znaczące rozszerzenie swojej oferty połączeń dalekobieżnych, które obejmie mniejsze miejscowości, łącząc je z większymi aglomeracjami. Zmiany te przyniosą korzyści mieszkańcom Mazowsza, gdzie wkrótce Wyszków i Ostrołęka zostaną włączone do sieci połączeń. W perspektywie kilku lat z nowych połączeń będą mogły skorzystać również takie miejscowości jak Chorzele, Gostynin czy Sierpc. Wiceminister infrastruktury, Piotr Malepszak, podkreśla znaczenie kolei jako atrakcyjnej alternatywy dla samochodów, co wymaga jej wysokiej dostępności.

Nowe trasy na Mazowszu i nie tylko

Już w następnym roku PKP Intercity zamierza wprowadzić na swoje trasy nowe miejscowości, takie jak Ostrołęka i Wyszków. Rozszerzanie oferty dalekobieżnej dla małych miejscowości jest kluczowym elementem strategii Polskich Linii Kolejowych. Dzięki tym zmianom około 70 polskich miejscowości odnotuje znaczny wzrost liczby połączeń każdego dnia, co szczególnie dotyczy Mazowsza. Po trzech dekadach przerwy dalekobieżne pociągi powrócą do Łomży i Chorzel, a na liście nowych połączeń znajdzie się też Wyszków i Ostrołęka.

Plan wprowadzania nowych połączeń ma być realizowany stopniowo, począwszy od grudnia tego roku.

Lepsza komunikacja miast

Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity, zwraca uwagę na konieczność poprawy komunikacji między mniejszymi miastami a dużymi aglomeracjami. Wiele z tych miejscowości przez lata było zaniedbywanych pod względem transportu kolejowego.

W najbliższym czasie 35 hybrydowych zespołów trakcyjnych i 22 składy spalinowe będą obsługiwać trasy takie jak: Warszawa – Łomża (przez Wyszków, Ostrołękę), Białystok – Gdynia (przez Chorzele, Ostrołękę), Kraków – Gdynia (przez Gostynin, Płock) oraz Warszawa – Gdynia (przez Sierpc). Pociągi z Łomży do Warszawy przez Ostrołękę rozpoczną kursowanie w przyszłym roku, a kolejne połączenia będą sukcesywnie uruchamiane wraz z dostawą nowych składów.

Kolej w konkurencji z transportem drogowym

Wiceminister infrastruktury, Piotr Malepszak, podkreśla ambicje PKP Intercity związane z konkurowaniem z transportem drogowym. Kolej powinna być szybka, dostępna i oferować częste połączenia, najlepiej bezpośrednie, co ma uczynić ją atrakcyjną alternatywą dla podróży samochodem.

W przyszłym roku planowane jest obsługiwanie przez PKP Intercity ponad 530 połączeń, co ma znacząco poprawić dostępność transportu kolejowego w Polsce.