Budowa południowej obwodnicy Ostrołęki z mostem na Narwi zainaugurowana!

Budowa południowej obwodnicy Ostrołęki z mostem na Narwi zainaugurowana!

W Ostrołęce rozpoczęto budowę nowej południowej obwodnicy oraz mostu przez rzekę Narew. Projekt ten, o wartości 200 milionów złotych, jest finansowany z funduszy regionalnych, z czego 75 milionów złotych pochodzi z budżetu województwa mazowieckiego. Zakończenie prac planowane jest na 2027 rok.

Inauguracja prac budowlanych

Oficjalne rozpoczęcie budowy zostało ogłoszone przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. W wydarzeniu uczestniczyli kluczowi przedstawiciele władz, w tym marszałek województwa Adam Struzik oraz minister infrastruktury Dariusz Klimczak, którzy podkreślili znaczenie tego projektu dla regionu.

Korzyści dla mieszkańców i regionu

Nowa obwodnica jest inwestycją o dużym znaczeniu dla Ostrołęki i całego Mazowsza. Budowa obwodnicy i mostu znacząco poprawi jakość życia mieszkańców, odciążając centrum miasta od ruchu tranzytowego. Dodatkowo, projekt ten ma na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach oraz efektywne skomunikowanie dróg wojewódzkich 627, 544 i 626, co wpłynie korzystnie na logistykę i transport w regionie.

Szacowane parametry i plan realizacji

Planowana długość nowej trasy wynosi około 4,5 km. Obwodnica połączy rondo im. majora „Łupaszki” z ulicą Goworowską oraz rondem im. Jana Radomskiego. Koszt całej inwestycji szacowany jest na 200 milionów złotych, z czego znaczący wkład finansowy zapewnia samorząd województwa mazowieckiego.

Prace nad budową obwodnicy i mostu na Narwi są nie tylko strategicznym krokiem w rozwoju infrastruktury regionu, ale także odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Ostrołęki. Realizacja tego projektu przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa oraz poprawy warunków życia, co z kolei wpłynie na dalszy rozwój gospodarczy miasta i okolic.