Wciąż trwa przebudowa kolejowego mostu w Ostrołęce
Przez Ostrołękę przebiega linia kolejowa nr 35 relacji Ostrołęka – Chorzele. Jest ona jednak od lat nieużywana. Teraz władze miasta postanowili ją przebudować, a jednym z podstawowych założeń przebudowy jest usunięcie starego mostu kolejowego. Oczywiście w tym samym miejscu powstanie nowy most o całkowicie nowej konstrukcji.
Przebudowa linii kolejowej nr 35
Linka kolejowa nr 35 była niegdyś dosyć często uczęszczana. Jednak z biegiem lat to połączenie zostało wyłączone z codziennego użytku. Warto dodać, że dnia 9 czerwca 2001 roku na tej relacji przejechał ostatni pociąg pasażerki. Jego trasa zaczynała się w Ostrołęce i zmierzał on w kierunku Szczytna.
Początek prac związanych z usunięciem starego mostu oraz postawieniem nowej konstrukcji miał już miejsce pod koniec lutego 2021 r. Na początku wykonawcy tej inwestycji zajęli się demontażem podkładów z szynami oraz przygotowaniem terenu pod dalsze prace. Na ten moment prace posunęły się już o wiele dalej. Wykonawcy są na etapie demontażu starej konstrukcji mostu, która w zasadzie jest już na ukończeniu. Z kolei konstrukcja nowego mostu również została już rozpoczęta.
Miasto na modernizację linii kolejowej nr 35 przeznaczyło aż 315 mln zł. Dobrze znana wszystkim okolicznym mieszkańcom „żelazna droga” po przebudowie ma ponownie gościć pociągi towarowe oraz pasażerskie. Miejmy nadzieję, że gruntowny remont skończy się jak najszybciej, dzięki czemu ruch na tej relacji będzie mógł zostać wznowiony po wielu latach. Zakończenie prac związanych z przebudową mostu zaplanowano na 2022 rok.