Wielka inwestycja drogowa: Most na Narwi i rozbudowa drogi ekspresowej S61
Obecnie trwa budowa imponującej przeprawy przez rzekę Narew w okolicach Łomży, stanowiącej element drogi ekspresowej S61, znaną również jako Via Baltica. Ten monumentalny projekt jest częścią ostatniego segmentu tej strategicznej trasy, rozciągającego się od węzła komunikacyjnego Łomża Zachód aż do węzła Kolno. Kiedy ta sekcja drogi ekspresowej S61 zostanie oddana do użytku, stanie się ona głównym szlakiem komunikacyjnym z Ostrołęki do Ełku, Augustowa, Suwałk oraz Litwy.
Węzeł Łomża Zachód, położony na skrzyżowaniu powstającej drogi S61 i istniejącej DK61, jest dobrze znany kierowcom wybierającym się z Ostrołęki w stronę Łomży. Aktualnie, jadąc od strony Ostrołęki, można skręcić na tym węźle w prawo, co prowadzi do Ostrowi Mazowieckiej (droga S8).
Jednakże w przyszłości, skręcając na tym samym węźle w lewo, będzie można jechać w stronę Kolna i dalej do Ełku. Oczywiście zakładając, że prace nad tym odcinkiem zostaną skończone. W międzyczasie, najbardziej efektownym elementem budowy pozostaje konstrukcja mostu przez Narew. Po ukończeniu stanie się on jednym z najdłuższych mostów w Polsce. Łączna długość samego mostu wraz z estakadami rozciągającymi się nad doliną Narwi wynosi 1205 metrów.
Cały segment drogi ekspresowej S61, od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, mierzy nieco mniej niż 13 km i ma być gotowy do użytku w połowie 2025 roku.
Zaplanowany do budowy most przez Narew charakteryzuje się następującymi cechami:
– Jest to dwujezdniowe przejście, które zapewni bezkolizyjny przejazd drogi ekspresowej nad doliną Narwi oraz samą rzeką. Most będzie również służył jako korytarz dla zwierząt. Pod nim powstaną cztery wewnętrzne drogi gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na grobli przeciwpowodziowej. Obie strony mostu będą miały po 22 przęsła, podtrzymywane na 21 podporach pośrednich i dwóch przyczółkach – jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.