Ostrołęka zmierza ku ekologicznej komunikacji: Czy splot decyzji o zakupie autobusów na gaz i elektrycznych okazał się trafiony?
W ciągu ostatnich lat, miasto Ostrołęka zdecydowało się na modernizację floty pojazdów Miejskiego Zakładu Komunikacji. Wywołało to pytania co do celowości i sensowności podjętych kierunków decyzyjnych. Dyskusja na ten temat rozgorzała w trakcie najnowszej sesji rady miasta. Analizując sytuacje, można zauważyć, że przyszłe lata prawdopodobnie przyniosą więcej nowoczesnych autobusów elektrycznych poruszających się po ulicach Ostrołęki.
Pojawiają się jednak wątpliwości dotyczące wcześniejszych decyzji o zakupach autobusów na gaz CNG. „Z informacji wynika, że planowane jest złożenie wniosku o dofinansowanie zakupu kolejnych dwóch autobusów elektrycznych. Pamiętam zapowiedzi pana prezydenta o przestawieniu naszego taboru miejskiego na napęd gazowy. Czyli czy obecne plany oznaczają rezygnację z tego koncepcji? Jak teraz oceniacie pomysł zakupienia autobusów na gaz CNG, patrząc perspektywicznie?” – pytał podczas sesji radny Mariusz Popielarz.
Prezydent Łukasz Kulik odnosił się do tych wątpliwości następująco: „Gdy doszło do konfliktu na Ukrainie, a ceny gazu zaczęły dynamicznie rosnąć, zastanawiałem się wielokrotnie nad sensownością decyzji o zakupie taboru na gaz CNG. Chciałbym jednak przypomnieć, że to właśnie nasz rząd promował alternatywne metody napędzania autobusów miejskich. Obecnie dysponujemy dziesięcioma autobusami CNG i kolejnymi dziesięcioma napędzanymi eurodieslem. Praktycznie cały nasz tabor został już wymieniony. Dodatkowo mamy podpisaną umowę na dostarczenie sześciu autobusów elektrycznych i zamierzamy nabyć jeszcze dwa kolejne egzemplarze.”